Algemene voorwaarden


  1. Algemeen

1.1 Welkom! In dit document maak ik duidelijk wat u van mij kunt verwachten en wat ik van u verwacht. Als ik het heb over “ik” of “Troetel Textiel” bedoel ik mijzelf, Isabel Spits, handelend vanuit mijn eenmanszaak Troetel Textiel.

1.2 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing wanneer u een bestelling plaatst via troeteltextiel.nl.

1.3 Door het plaatsen van uw bestelling gaat u ermee akkoord dat u gebonden bent aan deze algemene voorwaarden. Het is belangrijk dat u ze leest en begrijpt voordat u een bestelling plaatst.

1.4 Om een bestelling te plaatsen moet u minstens 18 jaar zijn en niet onder voogdij staan. Als u met iDEAL betaald, mag dit al vanaf 16 jaar.

1.5 Om een bestelling te plaatsen moet u een geldig e-mailadres en geldig afleveradres in Nederland hebben (excl. BES-, en ABC-eilanden).

1.6 Het is niet mogelijk om een bestelling te plaatsen voor bedrijfs-, commerciële of ZZP-activiteiten.

1.7 Ik verstrek geen commerciële BTW-facturen voor zakelijk gebruik.

1.8 Ik heb het recht om deze algemene voorwaarden aan te passen. De algemene voorwaarden die u op het moment van aankoop goedkeurt zijn van toepassing op die specifieke aankoop. Enige wijzigingen in de voorwaarden gaan van kracht op het moment dat u de voorwaarden accepteert (bij het plaatsen van een bestelling). Deze pagina bevat de nieuwste gepubliceerde algemene voorwaarden.

 

  1. Prijzen en leveringskosten

2.1 De prijzen op mijn website (www.troeteltextiel.nl) zijn inclusief de wettelijke belasting over de toegevoegde waarde (BTW). De prijzen zijn inclusief het verzenden van het kledingpakket en het verzendlabel om eenmalig kleding naar mij op te sturen. De prijzen zijn exclusief de verzendkosten van het eindproduct. Bij de kassa worden de totale kosten van uw aankoop weergegeven.

2.2 De verzendkosten worden weergegeven bij de bezorgopties bij de kassa. Als u onvoldoende textiel opstuurt voor het verwerken van uw bestelling dienen de kosten voor het inpakken en opsturen van extra kledingstukken door u betaald te worden.

2.3 Soms zijn er acties via de website, kortingscodes, of cadeaubonnen beschikbaar. De periode waarin deze aanbiedingen geldig zijn staat aangegeven bij de aanbieding. Het is niet mogelijk om kortingen te combineren. Om van een aanbieding gebruik te maken, moet u de kortingscode invullen voordat u uw bestelling voltooid. Het is niet mogelijk om dit achteraf te doen.

 

  1. Bestellen

3.1 Hier leg ik uit hoe u een bestelling kunt plaatsen. U kunt producten personaliseren op de betreffende product pagina. U verzamelt de artikelen die u wilt bestellen in uw winkelmandje met de knop “In winkelwagen”. In uw winkelmand kunt u uw bestelling inzien en artikelen verwijderen die u niet meer wilt. Hierna klikt u op “Verder naar bestellen”, hier kunt u uw gegevens invullen. Nadat u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden en de akkoordverklaring kunt u op “bestellen” klikken. Wanneer je een bestelling plaatst door op “bestellen” te klikken en de betaling voltooid komt onze overeenkomst tot stand.

3.2 Eventuele verzoeken m.b.t. de bestelling kunt u aangeven door deze in te vullen in het “Opmerkingen” vak bij het desbetreffende product of bij het afrekenen.

3.3 Na het voltooien van de bestelling is het niet meer mogelijk om deze aan te passen.

3.4 Het is mogelijk dat ik uw bestelling niet kan voltooien. Ik behoud het recht om uw bestelling om eventuele 3.4.a. operationele, 3.3.b. juridische of 3.3.c. commerciële reden af te keuren. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als er bepaalde materialen niet meer beschikbaar zijn of als ik vermoed dat de producten worden besteld voor commerciële doorverkoopdoeleinden. Als ik uw bestelling niet kan voltooien laat ik dit zo snel mogelijk weten.

3.5 Als ik een betaling heb ontvangen voor een bestelling die ik niet kan voltooien, betaal ik het bedrag in kwestie terug via dezelfde methode waarmee de bestelling is geplaatst. Als alternatieve wijzen nodig zijn om de terugbetaling te regelen, neem ik contact met u op.

 

  1. Betaalmethodes

U kunt uw artikelen op meerdere manieren betalen, zoals hieronder is beschreven. Afhankelijk van de betaalmethode die u kiest, kunnen er extra kosten en voorwaarden van toepassing zijn.

4.1 iDEAL

Tijdens het bestelproces word je doorgestuurd naar je bank om je betaling te voltooien. Betalen via iDEAL is mogelijk wanneer u gebruik maakt van internet bankieren. De betaling wordt direct van uw rekening afgeschreven.

4.2 Nu betalen
De dienst "Nu betalen" wordt geleverd door Klarna. U betaalt veilig met een directe overboeking via online bankieren. Uw online bankgegevens worden uitsluitend bijgehouden in het beveiligde betalingsformulier van Klarna. Ga voor meer informatie en vragen naar klarna.com of neem contact op met de klantenservice van Klarna. Privacy en veiligheid | Klarna Nederland

4.3 Betaal later
Mijn Betaal later-diensten worden geleverd door Klarna. Zodra uw bestelling is verzonden, krijgt u informatie van Klarna over hoe en wanneer u uw betaling moet voltooien. Ga naar klarna.com voor meer informatie of vragen over je betaling, of neem contact op met de klantenservice van Klarna. Privacy en veiligheid | Klarna Nederland

4.4 iDEAL in3

Met in3 is het mogelijk om het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Klantprivacyverklaring in3.

 

  1. Levering

Troetel knuffels

5.1 Na ontvangst van uw bestelling ga ik aan de slag met het maken van het kledingpakket. Dit is een brievenbuspakje. U ontvangt een track en trace link zodra dit pakje onderweg is. Doorgaans duurt het 1 werkdag om het pakket klaar te maken. Het verzenden van het pakje duurt normaliter 1 werkdag. De kosten van de levering van dit pakket zijn inbegrepen in de kostprijs van mijn producten. Het retourlabel in het kledingpakket is 5 dagen na ontvangst geldig, het is aan de consument om het kledingpakket op te sturen vóórdat het retourlabel verloopt. Mocht dit niet op tijd gebeuren, dan is de consument verantwoordelijk voor de kosten van het terugsturen van het kledingpakket.

5.2 Wanneer u de kleding heeft opgestuurd met het kledingpakket, duurt het doorgaans 1 werkdag tot deze bij mij aankomt. De kosten van de levering van dit pakket zijn inbegrepen in de kostprijs van mijn producten.

5.3 Wanneer ik een eindproduct klaar heb gemaakt voor verzending (dit gebeurt binnen 14 werkdagen na ontvangst van uw kleding), wordt deze doorgaans binnen 2 werkdagen bezorgd. U ontvangt ook bij dit pakketje een track en trace link. De verzendkosten worden automatisch berekend bij de kassa en worden gebaseerd op de hoeveelheid producten en het gewicht van deze producten.

Troetel truien

5.4 Elke maandag na 12:00 uur plaats ik een bestelling bij mijn groothandel om de basis truien te ontvangen. Alle bestellingen die vóór maandag 12:00 uur geplaatst worden, worden meegenomen in deze bestelling. De levertijd van de basis truien is doorgaans 3 werkdagen, maar kan oplopen wanneer truien niet voorradig meer zijn.

5.5 Zodra de truien binnen zijn verzend ik de kledingpakketten. Dit is een brievenbuspakje. U ontvangt een track en trace link zodra dit pakje onderweg is. Doorgaans duurt het 1 werkdag om het pakket klaar te maken. Het verzenden van het pakje duurt normaliter 1 werkdag. De kosten van de levering van dit pakket zijn inbegrepen in de kostprijs van mijn producten. Indien er zowel truien als knuffels zijn besteld, stuur ik het kledingpakket op vóórdat ik de trui bestel. Het retourlabel in het kledingpakket is 5 dagen na ontvangst geldig, het is aan de consument om het kledingpakket op te sturen vóórdat het retourlabel verloopt. Mocht dit niet op tijd gebeuren, dan is de consument verantwoordelijk voor de kosten van het terugsturen van het kledingpakket.

5.6 Wanneer u de kleding heeft opgestuurd met het kledingpakket, duurt het doorgaans 1 werkdag tot deze bij mij aankomt. De kosten van de levering van dit pakket zijn inbegrepen in de kostprijs van mijn producten.

5.7 Wanneer ik een eindproduct klaar heb gemaakt voor verzending (dit gebeurt binnen 14 werkdagen na ontvangst van uw kleding), wordt deze doorgaans binnen 2 werkdagen bezorgd. U ontvangt ook bij dit pakketje een track en trace link. De verzendkosten worden automatisch berekend bij de kassa en worden gebaseerd op de hoeveelheid producten en het gewicht van deze producten.

Algemeen

 5.8 Het is mogelijk dat de levering wordt vertraagd door onverwachte gebeurtenissen. Is uw bestelling niet op de geschatte bezorgtijd geleverd, neem dan alstublieft contact met mij op via de contact pagina op troeteltextiel.nl.

5.9 Als uw bestelling na meerdere pogingen niet kan worden bezorgd, of als uw bestelling na een aantal dagen niet is opgehaald, dan kan het zijn dat u uw bestelling niet meer kan bemachtigen.

5.10 Ik lever niet aan de ABC- en BES-eilanden. Ook lever ik niet op zakelijke adressen.

 

  1. Retour

6.1 Alle producten worden op maat gemaakt en gepersonaliseerd. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op op maat gemaakte producten. Zodra ik uw kleding ontvang begin ik met het verwerken en personaliseren van uw product, vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om producten die u bij mij heeft besteld te ruilen of te retourneren.

6.2 Bent u van gedachten veranderd binnen 14 werkdagen en heb ik uw kleding nog niet ontvangen? Dan help ik u graag verder met het regelen van uw annulering. Neem alstublieft contact met mij op via de contact pagina op www.troeteltextiel.nl en dan help ik u zo spoedig mogelijk verder. Vermeld hierbij uw bestelnummer.

6.3 In het geval van cadeaubonnen mag u deze binnen 14 werkdagen na aankoop retourneren. Neem hiervoor alstublieft contact met mij op.

6.4 Als ik een betaling heb ontvangen voor een bestelling die, onder de omstandigheden zoals omschreven bij 6.2 of 6.3 geannuleerd is, probeer ik het bedrag in kwestie terug te betalen via dezelfde methode waarmee de bestelling is geplaatst. Als alternatieve wijzen nodig zijn om de terugbetaling te regelen, neem ik contact met u op.

 

  1. Gebreken

7.1 Heeft uw product gebreken? Volgens de toepasselijke wetgeving voor consumentenbescherming moeten alle producten vrij zijn van gebreken, wat betekent dat ze moeten voldoen aan de verkoopovereenkomst, geschikt moeten zijn voor het beoogde doel en het net zo goed moeten doen als andere producten van hetzelfde type. Neem alstublieft contact met mij op via de contactpagina op www.troeteltextiel.nl. Vermeld hierbij alstublieft uw bestelnummer en foto’s van de gebreken.

7.2 Indien uw artikel gebrekkig blijkt te zijn, zal ik aanbieden om het artikel te repareren of te vervangen door een nieuw exemplaar. Als dit onmogelijk is of hoge kosten met zich mee zou brengen, bied ik u een prijsvermindering of terugbetaling aan. Dit is afhankelijk van uw voorkeur.

 

  1. Mijn aansprakelijkheid

8.1 Ik doe mijn best om ervoor te zorgen dat de informatie op www.troeteltextiel.nl juist, volledig en actueel is. Het is mogelijk dat informatie soms onnauwkeurig, onvolledig, of verouderd is. Ik ben niet gebonden aan deze informatie als u wist of had moeten weten dat de informatie onjuist, onvolledig of verouderd was.

8.2 Ik doe mijn best om de eigenschappen van mijn producten op www.troeteltextiel.nl goed weer te geven en omschrijvingen te geven over afmetingen, samenstelling, en kleur. Kleuren worden anders weergegeven afhankelijk van uw apparaat. Afmetingen zijn geschat en geen precieze meetwaarden en zijn afhankelijk van gebruikte materialen. Ik geef geen garantie over de afmetingen van artikelen.

8.3 Als iets zich voordoet waar ik redelijkerwijs niks aan kan doen of had kunnen voorzien, heb ik geen verplichting om mijn contract met u na te komen. Dit kan bijvoorbeeld bij: overheidsingrijpen, nieuwe wetgeving, stakingen bij een vervoerder, oorlog, extreme weersomstandigheden, brand, pandemie, natuurrampen.

 

  1. Klachten en geschillenbeslechting

9.1 Heeft u een klacht over mijn producten of diensten, neem dan alstublieft contact op met mij via de contactpagina op www.troeteltextiel.nl.

9.2 Klanten binnen de EU kunnen klachten indienen bij het online geschillenbeslechtingsplatform van de EU, het zogenaamde 'ODR-platform'. Het ODR-platform biedt consumenten en handelaren binnen de EU de mogelijkheid om een buitengerechtelijke schikking te treffen voor klachten die voortvloeien uit online aankopen. Het ODR-platform is hier beschikbaar: http://ec.europa.eu/odr.

 

 10. Producten

10.1 De producten die ik aanbied via www.troeteltextiel.nl zijn GEEN speelgoed. Ze dienen dan ook NIET te worden gegeven aan kinderen jonger dan 14 jaar.

10.2 Het is mogelijk om producten te ontwerpen (bijvoorbeeld: bepaalde stukken stof toewijzen aan bepaalde onderdelen van een knuffel), maar voldoen aan deze wensen is niet altijd mogelijk (i.v.m. grootte van stoffen). Ik probeer uw keuzes en voorkeuren die u heeft aangegeven zo veel mogelijk na te leven zo ver als dit binnen redelijkheid mogelijk is.

 

11. Scheidbaarheid
Als een clausule in deze Voorwaarden om welke reden dan ook niet afdwingbaar blijkt te zijn, heeft dit geen invloed op de afdwingbaarheid van andere clausules in deze Voorwaarden.

 

12. Bedrijfsgegevens

Troetel textiel, van Isabel Spits

Gevestigd: Ameroever 72, 4926ED, LAGE ZWALUWE

Kamer van Koophandelnummer: 92813895

BTW-nr.: NL004978588B88

Contact